Eindschoonmaak voor vertrek
Vele handen maken licht werk. We vragen jullie daarom om deze checklist voor vertrek door te lopen. Benodigde schoonmaakmaterialen vinden jullie in de bezemkast in het gemeenschappelijke sanitair.
Laten jullie de schoonmaak aan ons over. Dan brengen wij schoonmaakkosten in rekening.
Aandachtspunten bij vertrek
- Is er iets vies geworden of is er iets kapotgegaan? Dan horen wij het graag en kunnen we het vervangen voordat er een nieuwe groep komt.
- Controleer of alle ramen gesloten zijn en de deuren op slot.
- Controleer of alle lichten en elektrische apparaten zijn uitgeschakeld.
- Als er huisdieren mee komen dan vragen we jullie bij vertrek het hele gebouw te stofzuigen.
- Inspectieronde om er zeker van te zijn dat alles schoon en opgeruimd is.
Het hele gebouw
- Confetti en versiering vrij. Houd ook rekening met achtergebleven plakband en verboden waterballonnen.
- Bezemschoon achterlaten – vloeren vegen of stofzuigen. Indien noodzakelijk dweilen.
- Afvalbakken legen en afval scheiden in de daarvoor bestemde containers.
Groepskeuken en bar
- Servies, bestek en kookgerei afwassen en opbergen op de originele plek
- Kooktoestel en oven schoonmaken
- Koelkasten leeg en schoonmaken
- Afval verzamelen en in de daarvoor bestemde containers plaatsen buiten.
Slaapkamers
- Zand van de matrassen kloppen
- Beddengoed afhalen en verzamelen
- De dekbedden in de dekenkisten
Toiletten en sanitair
- Wastafels, douches en toiletten schoonmaken
- Papieren handdoeken bij het oud papier
Woonkamer
- Meubels in originele opstelling
- Tafels en oppervlakken afnemen
Eet- en recreatieruimte
- Spelmaterialen opruimen
- Stoelen stapelen
- Tafels op originele plek
Buitenruimte
- Stoelen stapelen en onder het afdak plaatsen
Afval rondom het gebouw opruimen (ook peuken, waterballonnen en snoeppapier)